Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
Obligaţiile furnizorului de gaze naturale care decurg din
STANDARDUL DE PERFORMANŢĂ
pentru activitatea de furnizare gaze naturale
În dorinţa de a îmbunătăţi serviciile de furnizare gaze naturale către consumatori, ANRE a emis ordinul nr.37/01.10.2007 care prevede anumite obligaţii pentru furnizorul de gaze naturale, după cum urmează :
– de a răspunde solicitării primite din partea oricărui solicitant/consumator, având ca obiect încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale, în termen de 15 zile de la data înregistrării solicitării;
– de a răspunde sesizărilor adresate în scris cu privire la facturi, explicând conţinutul acestora şi dacă se constată că sesizarea a fost întemeiată, de a efectua recalcularea facturilor, în termen de maxim 15 zile de la data înregistrării solicitării;
– de a răspunde sesizărilor cu privire la calitatea gazelor furnizate, inclusiv prin transmiterea după caz, a celui mai recent buletin de analiză cromatografică, determinat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în termen de 15 zile de la data înregistrării solicitării;
– să răspundă sesizărilor cu privire la funcţionarea, înlocuirea, remedierea, schimbarea amplasamentului contorului şi alte asemenea, în termen de 30 de zile de la data înregistrării solicitării;
– să efectueze plata penalităţilor, în cazul nerespectării termenelor enumerate mai sus, în termen de maxim 20 de zile de la data la care obligaţiile furnizorului au devenit scadente.
În cazul nerespectării obligaţiilor prezentate mai sus, respectiv nealinierea la indicatorii de performanţă, societatea noastră trebuie să efectueze plata unor penalităţi către dumneavoastră, în conformitate cu tabelul anexat.
În situaţia în care consideraţi că obligaţiile prezentate mai sus, nu au fost respectate vă puteţi adresa societăţii noastre în termen de maxim 30 de zile de la data exigibilităţii termenelor prevăzute, urmând a primi un răspuns din partea noastră, în termen de 20 de zile de la momentul depunerii reclamaţiei, timp în care vom verifica aspectele semnalate, respectiv vom solicita informaţii suplimentate sau vom lua măsuri de urgenţă, in funcţie de caz.
Deasemenea, puteţi sesiza ANRE în termen de 60 de zile de la data exigibilităţii obligaţiei de plată a furnizorului, pentru nerespectarea indicatorilor de performanţă.
Societatea noastră se preocupă constant de identificarea, înţelegerea şi satisfacerea aşteptărilor dumneavoastră, în calitate de consumatori, şi vă asigurăm că vom depune toate eforturile pentru a oferi servicii de calitate şi pentru respectarea acestor obligaţii.
PENALITĂŢI DATORATE CONSUMATORILOR DE GAZE NATURALE ÎN CAZUL NERESPECTĂRII, RESPECTIV NEREALIZĂRII INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ PREVĂZUŢI DE STANDARDUL DE PERFORMANŢĂ PENTRU ACTIVITATEA DE FURNIZARE GAZE NATURALE
Obligatia furnizorului | Termen | Penalităţi care trebuie plătite consumatorului pentru neîndeplinire obligaţiei în termen |
---|---|---|
Să răspundă la orice solicitare primită din partea oricărui solicitant/consumator, având ca obiect încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale | 15 zile de la inregistrarea solicitării | 30 RON |
În cazul depăşirii termenului de 15 zile, pentru fiecare zi suplimentară, dar nu mai mult de 15 zile | 5 RON | |
Să răspundă sesizărilor adresate în scris de consumatori cu privire la facturi, explicând acestora conţinutul facurilor şi, în cazul în care solicitarea consumatorilor se dovedeşte a fi întemeiată, de a proceda la recalcularea facturilor | 15 zile de la inregistrarea solicitării | 30 RON |
În cazul depăşirii termenului de 15 zile, pentru fiecare zi suplimentară | 5 RON | |
Să raspunde sesizărilor oricărui consumator cu privire la calitatea gazelor naturale furnizate, să analizeze sesizarea primită şi să comunice în scris consumatorului rezultatul acestei analize, inclusiv prin transmiterea, după caz, a celui mai recent buletin de analiză cromatografică, determinat în conformitate cu prevederile legale în vigoare | 15 zile de la inregistrarea solicitării | 50 RON |
În cazul depăşirii termenului de 15 zile, pentru fiecare zi suplimentară | 10 RON | |
Raportare standard furnizare pentru anul 2013 | 30 zile de la inregistrarea solicitării | 30 RON |
În cazul depăşirii termenului de 30 zile, pentru fiecare zi suplimentară | 5 RON | |
Să efectueze plata penalităţilor prevăzute mai sus, în cazul nerespectării termenelor de răspuns menţionate sau să informeze în scris consumatorul/solicitantul în legătură cu penalităţile datorate. Această prevedere nu se aplică în cazul în care există un litigiu între furnizor şi solicitant/consumator cu privire la obligaţia furnizorului de a efectua plata respectivă, iar litigiul a făcut obiectul unei reclamaţii depuse la ANRE sau al unei soluţionări în faţa unei instanţe judecătoreşti | 20 zile de la data la care obligaţiile furnizorului au devenit scadente | 150 RON |